Sporing og handler

Et overblik

For at du kan få udbetalt cashback, skal butikken spore din handel som en reference kommende fra PengeSparet websitet. Hvis noget er skyld i at referencen kommer fra en anden kilde, vil PengeSparet transaktionen ikke blivet sporet. Dette betyder at butikken ikke vil betale PengeSparet, og at PengeSparet ikke vil betale dig.

Mest sporing sker via cookies, ofte i kombination med et lille billed der er lagt ind på ordrebekræftelsen hos butikken. Teknologien varierer dog fra netværk til netværk.

Som et meget generelt eksempel, lad os sige at du gerne vil købe en DVD fra DVD-Det-Er-Os.dk. Du logger ind på PengeSparet websitet og klikker dig videre til DVD-Det-Er-Os websitet. Du finder den DVD du lige stod og manglede, putter den i din indkøbskurv, indtaster dine betalingsinformationer, og bekræfter din bestilling. Du får en ordrebekræftelsesside, der viser dig det beløb du har købt for, og takker dig for at handle hos DVD-Det-Er-Os. Din DVD bliver postet til dig, og din bestilling bliver sporet via PengeSparet. Iløbet af et par uger kan du se din handel bekræftes på PengeSparet, og et par uger efter det vil du se handlen listet som "modtaget" på din PengeSparet konto. Du får pengene udbetalt ved vores næste månedlige udbetaling.

Der er flere faktorer der kan have indflydelse på de forskellige steps, og vi viser dig hvordan du kan undgå de mest gængse problemer, og hvordan du kan sikre dig din computer er sat op til den mest optimale indstilling for sporing. Som med al teknologi, er der altid risikoen for at ting udover din eller vores kontrol kan få en handel til ikke at blive sporet, men hvis du følger de råd vi giver i disse afsnit, kan du undgå de typisk sporingsproblemer.

Bemærk venligst, at det der måske kan gå et par dage eller længere, for en handel at blive listet på din konto. Dette afhænger både butikken og netværket. Finansielle programmer, spilleprogrammer og mobiltelefon køb på kontrakt er især langsomme, eftersom de verificerer at du er en ægte køber. De kan tage helt op til en måned eller to, afhængig af butik.

Gode råd til at opnå ensartet sporing

1. Du skal sikre dig at din computer og browser er konfigureret ordentligt.

2. Slet alle cookies og tøm cachen, slå pop-up-, reklame- og billedblokeringer fra.

3. Log ind på PengeSparet og klik på butikkens link på PengeSparet websitet.
Tast ikke noget ind i adresse vinduet på din browser efter du er logget ind på PengeSparet. Åbn ikke andre faneblade eller vinduer i den samme browser, eller klik på links i faneblade eller vinduer that måske allerede er åbne. Hvis du har behov for at besøge et andet website før du afslutter din bestilling, så gør det venligst i en anden browser. Forstyrrelse af den browser session som startede på PengeSparet kan have indflydelse på sporingen.

4. Benyt ikke værdikuponer eller andre rabatkoder, medmindre du har fået dem fra PengeSparet websitet.
Dette kan medføre at referencen flyttes fra PengeSparet over til dem som har udstedt værdikuponen eller rabatkoden. Dette vil betyde at du ikke modtager din cashback.

5. Benyt ikke "Anbefal en ven" programmer eller reklamelinks fra andre websites.
Husk at hvis referencen ikke ses som kommende fra PengeSparet, vil du ikke modtage din cashback.

6. Færdiggør din bestilling online, altsammen i én session.
Hvis du beslutter, efter at have færdiggjort din bestilling, at du ønsker at købe mere, så luk butikkens website og start processen forfra fra PengeSparet websitet. Hent ikke "tidligere-gemt" ting ind i din indkøbskurv; start fuldstænding fra bunden. Opkald til butikken for at færdiggøre eller ændre din bestilling vil højest sandsynligt annullere PengeSparet referencen (og derfor din cashback). Vi kan desværre ikke hjælpe med support i disse sager, da den originale sporing er fuldstændig tabt. Hvis du har behov for at lave en mindre ændring, kan det være bedst fuldstændig at annullere den første handel og starte en ny fra bunden.

Sporingstider for dine handler

Handler, i gennemsnit, kan tage fra et par timer op til et par dage før de dukker op på din konto, da PengeSparet er nødt til at vente på at butikken melder dem indtil netværket. Det er i langt de fleste tilfælde en automatiseret process, men kan altså tage længere grundet manuel processering.

Cashback status forklaringer

Du vil se forskellige stadier som dine cashbacks gennemgår, fra de ankommer som "Sporet" til de er "Udbetalt". Her er de forskellige statuser:

Sporet Butikken har sporet din handel - vi venter på deres betaling til os.

Afvist Butikken vil ikke udbetale cashback for din handel, f.eks. hvis ordren er annulleret, ved brug af værdikoder eller lign.

Modtaget Vi har modtaget betaling fra butikken for din handel. Vi udbetaler den 1. i hver måned - tjek at du har udfyldt paypal/bank oplysninger,

Udbetalt Vi har udbetalt beløbet til din PayPal- eller bankkonto.